החופש הגדול כבר כאן. כמה המלצות להורים:

החופש הגדול כבר כאן: מה אפשר לעשות בבית כדי להתכונן לחופש הגדול? כמה המלצות שיעזרו להורים לעבור את "החופש הגדול" בשלום, ואפילו ליהנות ממנו.

  • ערכו מראש תכנית שבועית / חודשית לימי החופשה.
  • הנהיגו סדר יום עקבי לימים שאין בהם פעילות מיוחדת. התאימו אותו ככל שניתן לצרכים, לאווירה ולקצב האישי שלכם ושל הילדים. זכרו שהילד זקוק למסגרת עם גבולות ברורים, ושחופש אינו מילה נרדפת להפקרות.
  • ארגנו עם הילד "פנקס משאלות" שילווה אתכם לאורך כל השנה. רשמו בפנקס בקשות של הילד למתנות מועדפות, הצגות, הפעלות, מקומות בילוי, משחקים, וכ"ו. לקראת החופשה פתחו את הפנקס, קבעו סדר עדיפויות בהתאם ליכולות שלכם מבחינת תקציב, לו"ז, תחומי עניין משותפים, וכ"ו.
  • עקבו אחר ההודעות בעיתונות המקומית. רשויות רבות מארגנות בקיץ משחקיות ואירועים פתוחים בלא תשלום בספריה העירונית, בקניונים וברחבות מרכזיות.
  • נצלו הטבות כמו מבצעים, כרטיסים מוזלים לוועדי עובדים, קופונים, וכ"ו.
  • הגדירו מראש את גבולות התקציב שלכם לבילויים יקרים.
  • אספו נתונים על מקומות הבילוי לפני שאתם יוצאים לדרך. ידעתם למשל שישנם מוזיאונים שמאפשרים לילדים כניסה בלא תשלום בשעות ובימים קבועים מראש?
  • קבעו עם הילדים ימים קבועים לפינוקים "קטנים" במהלך השבוע כמו גלידה, ארוחה מחוץ לבית, קנייה במכולת, וכ"ו. כשתדירות הבילוי ומועדו ידועים מראש נחסכים דיונים וויכוחים מתישים.
  • הכינו לעצמכם מאגר רעיונות וצ'ופרים ל"שעת חירום", כמו טכניקות וחומרי יצירה פחות שגרתיים, משחק או משימה מאתגרת, פעילות ספורטיבית, וכ"ו.
  • מה עוד אפשר לעשות בבית? נצלו את ימי החופשה לביצוע אותן מטלות שרציתם לעשות אך דחיתם אותן שוב ושוב, כמו מיון וארגון מחדש של חפצים, משחקים, בגדים, ספרים, כלי כתיבה, ניירת, כלי מטבח, וכ"ו. אפשרו לילד לעזור ולקחת חלק פעיל בעבודות הבית השונות.
  • זו גם העת להעצמה אישית, להעשרה ופיתוח יכולות, לתרגול והקניית מיומנויות בתחומים בהם הילד זקוק לעוד "דחיפה קלה" על מנת להקל עליו את ההתמודדות בשנה"ל הבאה.
  • ולסיום, נסו להימנע מ"השתדלות יתר": תנו לילד להתמודד, לנהל את עצמו ולמצוא פתרונות למצבי חיים כמו שעמום, ניהול זמן, דחיית סיפוק, בחירת תעסוקה, קבלת החלטות וניהול עצמי במקביל להפוגה ממטלות חיצוניות.
חופשה היא גם הזדמנות לשחרר לנוח, לעצור ולהרפות, להתבונן, להקשיב לעצמנו ולסובבים אותנו. בין לבין חופשה היא גם הזדמנות לתכנן את תרבות הפנאי: לברר רצונות, לממש בקשות, משאלות והעדפות של הילדים. לאמן אותם בקביעת סדר עדיפויות וקבלת החלטות, לחשוף אותם לכלים יומיומיים כמו - לוח שנה, יומן, לו"ז, מפה או מודיעין ולתרגל פעולות הדורשות עצמאות, ניהול עצמי, אחריות ומודעות לסכנה.

בברכת חופשה נעימה ובטוחה לכל הילדים שגדלו בשנה,

לגננות ולמורות, לסייעות ולמטפלות.

קיץ קל ומהנה לכל האמהות והאבות,

ולכל הסבים והסבתות שנמצאים בכוננות ספיגה ☺

פרסומים נוספים:

המלצות לקוחות על כרמית אלון:
"אנו הגענו אל כרמית אלון בעקבות המלצות חמות. ביקשנו לקדם את בתנו לקראת המעבר לכיתה א. במסגרת כישוריה של כרמית גם בהוראה מתקנת היא חיזקה ושיפרה את יכולותיה וביצועיה של בתנו (גם בתחום החברתי), תוך מתן הקשבה אדיבות ויכולת הכלה גבוהה מאד. בתנו ציפתה מאד לשיעורים עמה. אנו ממליצים לקבל את הסיוע התמיכה הצמודה מכרמית. אצלנו זה נשא פרי והיא נמצאת ברשימת המומלצים שלנו. משפחת עמית". (דירוג: 5 מתוך 5).
משפחת עמית
משפחת עמית

יצירת קשר

אני כאן כדי לסייע! תאמו פגישת תובנות עם כרמית אלון, ללא כל התחייבות מצידכם.